מ.ד קבלני אינסטלציה וביוב

צילום קווי ביוב

מערכת הביוב עובדת ללא הפסקה עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע והיא חשופה לסתימות, לחסימות, לשברים, לנזילות ולבעיות נוספות. בעבר כדי לאתר בעיות ותקלות במערכת הביוב היה צורך לבצע חפירות לאורך הצנרת בניסיון לגלות היכן ממוקמת התקלה ואיפה צריך לבצע את התיקון, אך כיום אפשר לאבחן ולאתר כל תקלה במערכת הביוב באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם המאפשר לצלם את צנרת הביוב. צילום קווי הביוב מתבצע באמצעות מצלמה ייעודית המוכנסת אל תוך קווי הביוב ומסך שעליו מתקבלת תמונת הדמיה של הצנרת.

צילום קווי ביוב - על התהליך ועל המצלמה

צילום קווי ביוב מתבצע באמצעות מצלמה מיוחדת המיועדת למעקב אחרי צנרת הביוב. המצלמה מורכבת מסיב אופטי ארוך שבקצהו יש מצלמת ביוב. את המצלמה מחדירים לאורך מטרים רבים בצנרת הביוב והממצאים מועברים אל מוניטור טלוויזיה המאפשר לזהות במדויק את מקום הכשל ולקבל את ההחלטה הנכונה באשר לאופן הטיפול בתקלה.

צילום קווי ביוב מתבצע בשלושה שלבים:

• החדרת המצלמה – אל תוך מערכת הביוב מחדירים מצלמה בעלת ראש מסתובב המספקת צילום בזווית של שלוש מאות ושישים מעלות. המצלמה המוחדרת אל תוך הצנרת מאפשרת לעקוב אחרי התנועה שלה ומספקת תוצאות בזמן אמת.המצלמה מסוגלת לעבור בין סיבובים וזוויות ולאתר כל ליקוי במערכת הביוב.


• פענוח בזמן אמת – כדי לפענח את התיעוד של המצלמה יש צורך באנשי מקצוע מיומנים שהתמחו בתחום. עליהם לפענח את הגורמים לכשל במערכת, לאתר את מיקום הליקויים ולזהות סימפטומים העלולים להצביע על תקלות נוספות, כעת או בעתיד.

• תיעוד תהליך העבודה – השימוש במצלמה הייעודית מאפשר לנו לתעד את התקלות בצנרת ואת מצב הצנרת על גבי דיסק. באמצעות התיעוד נוכל לפנות אל גורמים רלוונטיים כמו עירייה, ועד בית, חברת ביטוח או כל גורם שעשוי לסייע לנו בפתרון התקלה. חשוב לציין כי דו"ח ממצאים מקצועי של חברת קבלני ביוב מקצועית קביל בבית המשפט ומשמש כראייה אמינה ומקובלת.

צילום קווי ביוב – כל התקלות בצילום אחד

צילום קווי הביוב מאפשר לנו לזהות ולאתר במדויק מגוון בעיות:

• צינור שבור, סדוק או פגום הדורש תיקון או החלפה.

• צינור שסטה ממסלולו בעקבות תזוזת קרקע, אדמה קפואה, בניית כבישים ועוד.

• סתימה או חסימה בשל הצטברות של חפצים זרים בצנרת או הצטברות של שומן המאטים או חוסמים את זרימת המים.

• חיבורים דולפים בשל שבירה של האטמים המחברים בין הצינורות ודליפת המים לאזורים הנמצאים מסביב לצינור.

• חדירת שורשים של עצים או שיחים שחדרו אל תוך צנרת הביוב.

• צינורות חלודים, קורוזיה או צנרת נפוחה שנוצרה בשל תנאי הקרקע ויצרה שקע שבו שנאספים שאריות מזון, ניירות וגורמים זרים נוספים. גורמים אלו עלולים לגרום להחלשת זרם המים, לסתימות או לשברים בצנרת.


לא בכל תקלה חייבים לחפור או להחליף את הצנרת. בבעיות רבות שזיהינו באמצעות צילום קווי הביוב אפשר לטפל באמצעים פשוטים יחסית כמו שטיפת הצנרת באמצעות סילון מים בלחץ גבוה או פתיחת סתימה באמצעות נחש ועוד.

צילום קווי ביוב זוהי דרך עדכנית ומתקדמת לזיהוי ואיתור תקלות במערכת הביוב. אך הציוד המקצועי לא מספיק. יש צורך באנשי מקצוע שידעו לא רק להחדיר את הציוד המתקדם אל הצנרת, אלא גם לפענח נכון את התוצאות.

יש לכם בעיות במערכת הביוב? צרו קשר עם "מ.ד. אינסטלציה" צברנו ידע רב ואנו מצוידים בכל הציוד החדיש והעדכני. הצלחנו כבר לעזור לאינספור לקוחות מרוצים, נצליח לעזור גם לכם.

מ.ד קבלני אניסטלציה וביוב
מרבד הקסמים 5 אופקים
טלפון: 08-6255515
פקס: 077-7996114
משה: 050-2500601
דני:050-7309176
אימייל: m.dkblni@gmail.com

Please publish modules in offcanvas position.

צור קשר
טלפון 050-2500601 | 050-7309176